پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

خراسانی‌ها در مرداد ۱۴۰۲ چقدر چک کشیدند؟ | بیشترین چک‌های بی محل مربوط به تهرانی هاست

  • کد خبر: ۱۹۰۶۸۹
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
خراسانی‌ها در مرداد ۱۴۰۲ چقدر چک کشیدند؟ | بیشترین چک‌های بی محل مربوط به تهرانی هاست
بانک مرکزی به تازگی آمار چک‌های مبادله‌ای مردادماه امسال را منتشر کرده است که طبق این آمار مبلغ چک‌های برگشتی در کل کشور رکورد دو ساله از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ را زده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در مردادماه امسال در کل کشور حدود ۸ میلیون فقره چک به ارزش ۴۹۵۳ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از آن از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲.۸ درصد و ۲.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

در این میان خراسان رضوی پس از تهران و اصفهان بیشترین سهم مبادله چک از نظر تعداد و ارزش را به ترتیب با ۷ درصد و ۵.۳ درصد نسبت به سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

در زمینه چک‌های وصولی براساس آمار بانک مرکزی در ماه مذکور در کل کشور ۷.۳ میلیون فقره چک به ارزش ۴۲۹۶ هزار میلیارد ریال وصول شده که نسبت به ماه قبل از آن از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲.۴ درصد و ۱.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در این ماه استان تهران از نظر ارزش و تعداد به ترتیب با ۲.۳ میلیون فقره چک به ارزش ۲۱۴۴ هزار میلیارد ریال، بیشترین آمار چک‌های مبادله‌ای وصول شده در بین سایر استان‌های کشور را دارد.

بیشترین چک بی محل مربوط به تهرانی‌ها

طبق آمار بانک مرکزی در مرداد ماه ۱۴۰۲ در کل کشور حدود ۷۲۷ هزار فقره چک به ارزش بیش از ۶۵۶ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد که نسبت به ماه قبل از آن از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۶.۷ درصد و ۷.۴ درصد افزایش داشته است.

در این ماه از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده به ترتیب ۹.۱ درصد و ۱۳.۳ درصد چک برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شده در تیرماه امسال به ترتیب معادل ۸.۸ درصد و ۱۲.۷ درصد و در مرداد سال گذشته به ترتیب برابر با ۹.۱ درصد و ۱۱.۴ درصد بوده است.

در ماه مورد گزارش استان‌های تهران، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و لرستان به ترتیب بیشترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای در بین سایر استان‌ها و از نظر ارزش چک‌های برگشتی مبادله شده نیز به ترتیب استان‌های تهران، اردبیل، لرستان و کردستان را در بین سایر استان‌های کشور داشته اند.

خراسان رضوی در بین کمترین چک برگشتی به دلیل کسری یا فقدان موجودی

در بین علل چک‌های برگشتی در کل کشور، کسری یا فقدان موجودی بیشترین علت چک‌های برگشتی مبادله شده در مرداد ماه را به خود اختصاص داده است که حدود ۷۰۷ هزار فقره چک به ارزش حدود ۶۳۸ هزار میلیارد ریال چک برگشتی به این دلیل بوده است.

در ماه مورد بررسی در استان تهران بیش از ۲۱۳ هزار فقره چک به ارزش ۲۷۰ هزار میلیارد ریال به دلیل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است.

پس از تهران، استان‌های اصفهان، کردستان، زنجان بیشترین تعداد چک‌های برگشتی به دلیل ذکر شده را داشته اند و در این میان گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان رضوی به طور مشترک کمترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به دلیل کسری یا فقدان موجود به کل تعداد چک‌های برگشتی در استان را داشته اند.

در ماه مورد اشاره در بین استان‌های کشور، بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به دلیل کسری یا فقدان موجود به کل ارزش چک‌های برگشتی در استان به ترتیب به استان‌های خراسان جنوبی، کرمانشاه، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان اختصاص یافته و استان‌های بوشهر، البرز، سیستان و بلوچستان نیز کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به این دلیل به کل ارزش چک‌های برگشتی در استان را به خود اختصاص داده اند.

تهرانی‌ها، اصفهانی‌ها و خراسان رضوی‌ها بیشترین چک‌های رمزدار وصولی را کشیدند

طبق این گزارش بانک مرکزی در خصوص چک‌های رمزدار وصولی، در مرداد ماه امسال در کل کشور حدود ۳۲۶ هزار فقره چک رمزدار به ارزش بیش از ۱۳۹۷ هزار میلیارد ریال وصول شد که نسبت به ماه قبل از آن از نظر تعداد ۱.۱ درصد کاهش و از نظر مبلغ نیز ۳.۶ درصد افزایش داشته است.

در این ماه ۵۰.۵ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (۳۱.۷ درصد)، اصفهان (۹.۷ درصد) و خراسان رضوی (۹.۱ درصد) وصول شد که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده اند.

بر این اساس ۷۱ درصد از ارزش چک‌های مورد اشاره در استان‌های تهران (۵۸.۸ درصد)، خراسان رضوی (۶.۵ درصد) و اصفهان (۵.۷ درصد) وصول شده است.

همچنین در مرداد ماه امسال در کل کشور حدود ۷.۶ میلیون فقره چک وصول شد که از این تعداد حدود ۷.۳ میلیون فقره عادی و بیش از ۰.۳ میلیون فقره رمزدار بوده است. براین اساس در کل کشور ۹۵.۷ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۴.۳ درصد رمزدار بوده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->